Mokyklinė kuprinė: patarimai tėvams

Tėvai, turintys mokyklinio amžiaus vaikų, atėjus naujiems mokslo metams dažnai susiduria su problema kai vaikui reikia nupirkti naują kuprinę. Sakysite, kas čia tokio, nupirksime bet kokią, kad tik būtų kur mokyklinius reikmenis sudėti. Tačiau jūs labai suklysite, jei nupirksite vaikui bet kokią kuprinę. Mat ji gali tapti jūsų vaiko sveikatos sutrikimų priežastimi. Todėl kineziterapeutai pataria labai atsakingai parinkti vaikui mokyklinę  kuprinę.

Dauguma mokyklinio amžiaus vaikų greitai pavargsta. Jie dažnai skundžiasi sprando, pečių juostos, nugaros, juosmens srities, galvos skausmais. Pastaruoju metu  dažnesnės ir regėjimo problemos, stuburo iškrypimai. Todėl būtų protinga pasivadovauti keliais patarimais, kurie padėtų išvengti daugelio problemų teisingai pasirenkant  ir nešiojant  kuprinę.

Svarbu  vaikui nuo pat mažens ugdyti tinkamus darbo ir poilsio įpročius. Vaiko organizmas dar tik vystosi ir formuojasi, kaulų ir raumenų sistema nėra pritaikyta ilgai trunkančiam darbui sėdint.  Todėl reikėtų daryti reguliarias pertraukėles ruošiant namų darbus, nes fiziniai pratimai pagerina kraujo ir medžiagų apykaitą, apsaugo nuo ilgalaikio vienos kūno vietos apkrovimo. Labai svarbu, kad tėvai stebėtų vaiko laikyseną.

Svarbu renkantis kuprinę

•  Rinkitės kuprinę su diržais  ir rankenėle.

•  Diržų ilgis turi būti reguliuojamas; geriau, kad jie būtų du – platūs ir paminkštinti.

•  Diržai turi būti ne siauresni kaip 3,5 cm, nes tai padeda išvengti nugaros raumenų spaudimo.

•  Kuprinės dalis, besiliečianti su nugara, turi būti kieta.

•  Tuščios kuprinės svoris turėtų būti: pradinukų – ne daugiau kaip 700 g, vyresnių – ne daugiau kaip 1 kg.

•  Saugumo sumetimais kuprinės išorinėje pusėje pritvirtinkite atšvaitus.

•  Optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų būti ne daugiau kaip 10 proc. moksleivio kūno masės.

•  Pilnos kuprinės svoris neturi viršyti 15 proc. moksleivio kūno masės.

•  Diržai turėtų būti uždėti ant abiejų pečių, nei per daug suveržti, nei per daug laisvi.

•  Kuprinės diržus sureguliuokite taip, kad nešamos kuprinės apačia nebūtų žemiau juosmens.

•  Sunkiausius daiktus reikėtų dėti į tą kuprinės dalį, kuri yra arčiausiai nugaros.

Ir dar. Nupirkę naują kuprinę, nepamirškite nuolat pakontroliuoti, kaip vaikas ją nešioja, kokius daiktus į ją deda. Tokiu būdu galėsite būti ramūs, kad vaikas nekentės dėl neteisingai nešiojamos kuprinės sukeltų sveikatos sutrikimų.
Paskelbta Vaikų sveikata

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.