Žuvį valgyti sveika

Labai sveika valgyti tiek liesą, tiek riebią žuvį. Nustatyta, kad žuvis — vienintelis produktas, kuris kuo riebesnis, tuo sveikesnis. Paslaptis — žuvyje esančios omega-3 riebiosios rūgštys, kurių žmogaus organizmas pats negamina ir kurių mums nuolat trūksta. Žmonės, gaunantys pakankamai omega-3 riebiųjų rūgščių, rečiau serga vėžiu, širdies ligomis, astma, depresija. Kad organizmas gautų reikiamą šių rūgščių kiekį (maždaug 0,5 g per dieną), žuvies užtenka valgyti tik du kartus per savaitę. Pavyzdžiui, vieną kartą suvalgyti kelis sumuštinukus su lašiša, ikrais, sardinėmis ar tunu, o kitą kartą— „rimtą" žuvies patiekalą.

Žuvies patiekalai skanūs ir lengvai paruošiami. Jeigu visai neturite laiko, pirkite filė — iš jos patiekalą galimą pagaminti per kelias minutes. Tačiau šviežios žuvies patiekalai yra skanesni.

Žuvų taukai neatstoja natūralios žuvies, nes juose yra tik A ir D vitaminų, o žuvyje — B grupės ir PP vitaminų, kalcio, fosforo, magnio, geležies, kalio, jodo, Taip pat žuvyje yra ir kitų vertingų dalykų, t. y. lengvai virškinamų baltymų, kuriuose yra retų amino rūgščių.

MAISTINĖ ŽUVŲ VERTĖ (100 g
žuvies)

Žuvies pavadinimas

Energetinė vertė (kcal)

Baltymai

(g)

Riebalai

(g)

Sterkas, lynas

40

10

1

Lydeka, ešerys

44

10

1

Karpis

50

8

2

Upėtakis’

į 53

.11

1

Menkė

70

16,5

0,3

Plekšnė

84

16,5

1,8

Jūros lydeka

90

17,2

2,2

Otas

100

20

2

Ungurys

195

9

18

Sūdyta silkė

220

20

15,5

 

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.