Žuvis – kuo riebesnė, tuo sveikesnė

Žuvis – puikus mėsos pakaitalas, kai pastarąją valgyti kasdien atsibosta. Ji ne tik skani, bet ir ypač naudinga ir sveikatai, ir grožiui.

Labai sveika valgyti tiek liesa, tiek riebia žuvi. Nustatyta, kad žuvis yra vienintelis produktas, kuris kuo riebesnis, tuo sveikesnis. To paslaptis slypi žuvyje esanciose omega – 3 riebiosiose rugštyse, kuriu musu organizmas pats negamina, todel mums ju nuolat truksta. Žmonės, gaunantys pakankamai omega – 3 riebiųjų rūgščių, rečiau serga įvairiomis ligomis, pavyzdžiui, vežiu, astma, depresija, širdies ligomis. Per dieną mūsų organizmas turi gauti 0,5 g šių rūgščių. Kad gatume jų pakankamai užtenka žuvį valgyti tik du kartus per savaitę. Pavyzdžiui, vieną dieną suvalgyti kelis sumuštinukus su ikrais, lašiša ar tunu, o kitą – kokį nors "rimtesnį" žuvies patiekalą.

Vertėtų nepamiršti, jog žuvų taukai neatstoja natūralios žuvies, nes juose yra tik vitaminų A ir D, tuo tarpu žuvyje yra PP ir B grupės vitaminų, fosforo, kalcio, jodo, kalio, geležies ir magnio. Taip pat žuvyje yra ir kitų vertingų dalykų, t.y. lengvai virškinamų baltymų, kuriuose yra retų aminorūgščių, reikalingų mūsų organizmui.

Pateikiame kai kurių žuvų maistinę vertę:

Žuvies pavadinimas           Energinė vertė (kcal)         Baltymai (g)         Riebalai (g)

Sterkas, lynas                                              40                                           10                                 1   

Lydeka, ešerys                                            44                                            10                                 1

Karpis                                                           50                                             8                                  2

Upėtakis                                                       53                                            11                                 1

Menkė                                                          70                                           16,5                            0,3

Plekšnė                                                        84                                           16,5                            1,8

Jūros lydeka                                                90                                           17,2                            2,2

Otas                                                           100                                            20                                2

Ungurys                                                     195                                             9                                18

Sūdyta silkė                                               220                                            20                             15,5

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.