Padidėjęs rūgštingumas. Mityba.

Padidėjęs skrandžio rūgštingumas pasireiškia rėmens graužimu. Tuo pat metu yra jaučiamas ir rūgšties skonis burnoje, skausmas ir deginimas duobutėje po krūtinkauliu. Per didelis rūgšties kiekis skrandyje per ilgesnį laiką gali išgraužti skrandžio ar dvylikapirštės žarnos gleivinę ir dėl to gali išsivystyti opos. Todėl esant padidėjusiam rūgštingumui reikėtų laikytis tam tikrų maitinimosi principų.

  • Valgykite dažnai po nedaug.
  • Valgykite kas 3-4 valandas.   
  • Vienu metu suvalgomo maisto kiekis neturėtų būti didesnis nei 300-400 g.
  • Pavalgę turėtumėte jaustis sotūs, o ne persivalgę.
  • Valgymui skirkite pakankamai laiko. Stenkitės valgyti malonioje aplinkoje. Pusryčiaukite apie 30 min, pietaukite, vakarieniaukite apie 60 min. Valgydami neskaitykite, nežiūrėkite TV, stenkitės sukurti ramią aplinką.
  • Venkite kepto riebaluose, rūkyto maisto.
  • Stenkitės pasiekti ir išlaikyti optimalų svorį (KMI=20-25).
  • Venkite šokolado, alkoholio, kofeino turinčių gėrimų (kavos, arbatos, koka kolos).
  • Venkite alkoholinių gėrimų.
  • Šių maisto produktų ir gėrimų reiktų atsisakyti ligos paūmėjimo periodu.
  • Stenkitės valgyti kuo įvairesnį maistą, taip patenkinsite organizmo poreikius vitaminų bei mineralinių medžiagų.
  • Nėra griežtai draudžiamų maisto produktų. Vengtini maisto produktai gali būti blogesnės savijautos priežastis.

REKOMENDUOJAMŲ IR VENGTINŲ PRODUKTŲ SĄRAŠAS:

DUONA

Rekomenduojama. Vakarykščio kepimo balta, juoda be priedų duona (saulėgrąžų, sėlenų), džiūvėsiai. Vengtina. Mielinės tešlos kepiniai, šviežia, ką tik iškepta duona, rupaus malimo miltų, su skaldytais grūdais duona.

KRUOPOS, MAKARONAI

Rekomenduojama. Ryžiai, avižų dribsniai, grikiai. Košes virti su 1/3 lieso pieno arba be pieno. Makaronai. Vengtina. Perlinės, manų, miežinės, J kvietinės, riebios košės. 

MĖSA, ŽUVIS

Rekomenduojama. Vištiena, kalakutiena (paukštiena be odelės), triušiena, jautiena (labai gerai išvirta, troškinta, geriau – malta), neriebi žuvis (menkė, jūros lydeka, sterkas, lydeka, ešerys ir kt.). Mėsą ir žuvį virti, troškinti. Vengtina. Kepta riebi mėsa, žuvis. Virtos, rūkytos, džiovintos dešros, vidaus organų mėsa (smegenys, kepenys, širdis, liežuvis).

DARŽOVĖS

Rekomenduojama. Pekino, žiediniai, Briuselio kopūstai, brokoliai, morkos, bulvės, svogūnų galvos (tik nuplikytos), česnakai (tik nuplikyti), salotų lapai, agurkai (be odelės), baklažanai. Vengtina. Ankštinės daržovės, pomidorai (ir produktai su jais pvz. kečupas), ropės, ridikai, raugintos ir marinuotos daržovės, baltagūžiai, raudongūžiai kopūstai, salierai.

VAISIAI

Rekomenduojama. Obuolys (be odelės), persikas (be odelės), nektarinai, abrikosai, spanguolės (kisielius, kompotas), juodieji serbentai, mėlynės, bananai, kiviai. Vengtina. Citrusiniai vaisiai, granatai, kriaušės, džiovinti vaisiai, ananasai. Kitos uogos (braškės, avietės ir kt.) – pagal savijautą, pradėti nuo 1-3 uogų, gerai sunokusių.

SRIUBOS

Rekomenduojama. Daržovių, kruopų. Vengtina. Sultiniai, riebios sriubos.

PIENO PRODUKTAI

Rekomenduojama. Natūralus jogurtas, jogurtas (be vaisių gabaliukų), geriau – biojogurtas, varškė, varškės sūrelis. Vengtina. Pienas, fermentinis sūris.

RIEBALAI

Rekomenduojama. Sviestas, grietinė (12-15%), alyvuogių aliejus iki 3 valg. šaukštų per dieną. Vengtina. Taukai, riebi grietinė, majonezas.

GĖRIMAI

Rekomenduojama. Leistinų vaisių ir uogų kompotas, sultys 1/2 skiestos su vandeniu, negazuotas vanduo, žalioji ir juodoji arbata, vaistažolių arbatos (raudonėlis, ramunėlės, liepžiedžiai ir kt.). Vengtina. Gazuoti gėrimai, limonadai, kava, kakava, šokoladas.

SALDUMYNAI

Rekomenduojama. Cukrus, leistinų vaisių ir uogų uogienės, medus. Vengtina. Riešutai, šaldikliai, riebūs konditerijos gaminiai.

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.