Kaip valdyti emocijas?

Kas yra apatija, bent jau teoriškai žino bene kiekvienas. Gal kas nors į tokią situaciją numos ranka, o kai kas gal net sunerims: ar tik nebūsiu susirgęs? Vieni tai aiškina šaltąjį sezoną lydinčiais simptomais, o kiti, nepaisydami sezono, bando susigrąžinti energiją. Tik štai klausimas: kur gi ta energija, dingo, ir ką daryti, kad tokių jos praradimų nepasitaikytų ateityje?

Liūdesys, širdgėla, nuoskauda, pyktis – tokie ir panašūs neigiami išgyvenimai išsekina mūsų gyvybines jėgas. Ypač jeigu mes visaip stengiamės malšinti savo neigiamus jausmus. Tokiu atveju negatyvūs jausmai organizme sukelia įtampą. Ir kuo daugiau nervinamės, tuo labiau įsitempia raumenys, tuo daugiau mumyse susikaupia neigiamų emocijų. Štai kodėl geriau vengti kraštutinumų ir suvaldyti prasiveržusias emocijas. Be to, naudinga žinoi, kaip susidoroti su įvairiomis emocijomis.

Jeigu jaučiate pavojų.  Jei tik galima, pasidalinkite savo nuogąstavimais su žmogumi, kuriuo pasitikite. Žmogui iš šalies visada geriau matyti, ar jūsų pavojaus baimė nėra be pagrindo. Tikėtina, kad nervinatės be pagrindo. Savęs jūs greičiausiai tokioje situacijoje neišgirsite: pavojaus jausmas blokuoja bet kokias protingas idėjas. Verčiau palįskite po šiltu dušu. Kai tik jūsų raumenys atsipalaiduos, pavojaus jausmas susilpnės.

Jeigu bijote. Pajutę nevaldomos baimės priepuolį, sutelkite dėmesį į tai, ką iš tikrųjų matote, jaučiate, girdite. Nepradėkite ko nors vertinti, tiesiog stebėkite. Tai atpalaiduos nervų sistemą ir išsaugos energiją. Arba tiesiog priverskite save išgyventi siaubą. Ir pamatysite, kad baimė pagal tvarkaraštį pasirodys ne tokia baisi. Smegenys pradės priešintis tokiai prievartai ir pasiūlys visiškai racionalius kovos su fobijomis būdus.

Jeigu liūdite ir ilgitės. Kol galutinai nepasidavėte liūdesiui, pasistenkite pasikelti nuotaiką. Išeikite pasivaikščioti saulėtą dieną, stebėkite gamtos spalvas ir formas. Užsiimkite joga ar plaukiojimu: bus labai naudinga atpalaiduoti nugaros raumenis, nes liūdesys ir ilgesys sukausto būtent juos.

Jeigu pykstate. Pyktis – viena iš daugiausiai energijos reikalaujančių emocijų, net jeigu ir nepuolate muštis, o tyliai burnojate kur nors kampe. Tad nereikia stebėtis, kad po agresijos protrūkių su indų daužymais ir durų trankymais tam tikrą laiką būnate tylūs ir ramūs, o tiksliau, nusilpę morališkai ir fiziškai. Taigi, civilizuotai išleisti garą ir tuo pačiu atpalaiduoti įsitempusius raumenis padės bet kokie judrūs žaidimai, sportas, net energingas namų tvarkymas. Kai kurie psichologai netgi pataria fiksuoti pykčio protrūkius dienoraštyje ir stengtis išsiaiškinti jų priežastis. Savos agresijos analizė tikrai gali padėti pašalinti pykčio priežastis.
Paskelbta Psichologija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.