Stresas – neleiskime jam tapti mūsų gyvenimo palydovu

Stresas, įtampa, susierzinimas, nerimas, nervinimasis – visi šie jausmai mums visiems puikiai pažįstami, tačiau kai kam jie yra tapę nuolatiniais gyvenimo palydovais ir trukdo normaliai gyventi. Šiame straipsnyje aptarsime, kas sukelia stresą ir kaip jį mažinti ar išvis atsikratyti.

Dažniausi stresą sukeliantys veiksniai yra intensyvus gyvenimo ritmas, nepakankamas ir nekokybiškas poilsis, atsakomybė darbe ir pareigos namuose. Dažniausiai apie stresą žmogus pagalvoja tik tuomet, kai jau būna jo apimtas. Todėl reikėtų stengtis kiek įmanoma anksčiau atskleisti per didelio psichologinio krūvio priežastį, kad dar būtų galima padaryti kažką, kad jo išvengtume.

Daugelio stresą sukeliančių veiksnių galima išvengti, jei neužsikrausite per daug darbų ir atsakomybės ant savo pečių. Streso pavojų mažina darnus vedybinis ir šeimyninis gyvenimas, draugiški santykiai su jūsų aplinkoje esančiais žmonėmis bei visiškas atsiribojimas nuo profesinių problemų po darbo ar savaitgaliais. Stresą mažina viskas, kas teikia džiaugsmo, tad jei turite kokį laisvalaikio pomėgį, tai visiškai jam atsiduokite, skirkite tam nustatytą laiką ir atsisakykite to pomėgio tik išskirtiniais atvejais. Tačiau nepulkite planuoti savo kiekvienos laisvalaikio minutės. Tyrimais įrodyta, jog dauguma žmonių linkę savaitgaliui suplanuoti daugybę darbų, todėl poilsiui ir vėl nelieka laiko. Savo laisvalaikį ypač linkę planuoti darbe streso kamuojami žmonės, o būtent jiems reikėtų atrasti laiko nieko neveikimui.

Stresas ir depresija yra du susiję dalykai, nes stresas, kamuojantis žmogų, gali jam sukelti ir depresiją. Kad taip neatsitiktų, stenkitės stresą „apeiti“. Darbe nebijokite būti sukritikuotas, neišsigąskite sunkių užduočių, o jeigu manote, kad kažko jums nepavyks atlikti, paprašykite pagalbos. Šeimyniniame gyvenime stenkitės palaikyti gerus santykius su sutuoktiniu ir vaikais, raskite laiko poilsiui ir mėgstamai veiklai. Raskite būdų atsipalaiduoti ir pamiršti kasdieninius rūpesčius: nueikite į masažo kabinetą ar paprašykite sutuoktinio, kad vakarais jums atliktų masažą, savaitgaliais ištrūkite į gamtą, o vakarais išeikite pasivaikščioti – grynas oras pagerins miego kokybę. Taip pat papildykite savo mitybą daugiau magnio turinčiais produktais, t.y daržovėmis, riešutais, saulėgrąžomis.

Žinoma, ilgą laiką didelių stresų kamuojamam žmogui sunku pačiam išspręsti problemas ir taip lengvai atsikratyti streso. Tad būtina savo jausmus ir problemas išsipasakoti specialistui. Ir tai yra ne silpnumo, o sveiko proto požymis. 

Paskelbta Psichologija

2 komentarai

  1. Labai geras, paprastas ir aiskus straipsnis. Kai pagalvoju darosi keista, jog mes zmones, paprasciausiai uzmirsome kaip gyventi. Visada sureiksminame savo darbus, rupescius, kasdienine rutina, bet kazkodel uzmirstame save. Kartais, apie savo porekius net nebegalvoji, nes galvoje vis sukasi rytojaus dienos darbai. Manau, kekvienam is musu, reikia mokintis myleti visu pirmiausia save, o tik po to galvoti apie kitus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.