Patarimai išsiblaškiusiems

Dažnai girdime įvairių juokingų istorijų apie išsiblaškiusius žmones. Pateikiame keletą būdų, kaip geriau kompensuoti išsiblaškymą.

•    Planavimas ir žymėjimas. Stenkitės suplanuoti savo veiklą – turėkite raštu sudarytą darbų planą dienai, savaitei. Suplanuokite, ką darysite tam tikrą valandą. Išskirkite svarbesnius darbus, pabraukdami spalvotai, kad nepamirštumėt padaryti kažko svarbaus, užsirašykite tai ant popierinių lipdukų ir prisiklijuokite ten, kur dažnai nukreipiate žvilgsnį – veidrodį, viryklę, šaldytuvą, kompiuterio monitorių, televizorių, duris. Labai paprasta, bet labai efektyvu. Tai padeda ir todėl, kad daugumos išsiblaškiusių žmonių yra geresnė regimoji atmintis, nei kitos atminties rūšys. Galų gale, įvairių spalvų lipdukai labai pagyvina interjerą ir nuotaika gerėja.

•    Nusistatykite sau terminus. Daugelis išsiblaškiusių žmonių kenčia nuo begalinio atidėliojimo. Todėl labai svarbu nusistatyti sau terminą, iki kada vienas ar kitas darbas turi būti atliktas. Priimkite darbų atlikimo terminą ne kaip kažkokį siaubą, bet kaip stimulą tam darbui atlikti.

•    Suskirstykite. Suskirstykyte vieną didesnės apimties darbą į keletą smulkesnių užduočių ir nusistatykite terminą kiekvienai smulkesnei užduočiai. Tada galėsite valdyti situaciją – atlikti reikiamus darbus. Tokią pačią metodiką galima pritaikyti ne tik darbo planavimui, bet ir buto sutvarkymo ar pietų išvirimo plano sudarymui.

•    Pagalvokite, kas yra svarbiausia. Išsiblaškę žmonės sugaišta daug laiko įvairiai antraeilei veiklai ir nespėja atlikti pagrindinių darbų. Gerai pagalvokite, kokia eile reikia atlikti darbus, pavyzdžiui, kas svarbiau – ar pagaminti pietus, ar ateiti laiku į susitikimą.

•    Gal triukšmas tau padeda ? Kartais išsiblaškę žmonės geriau susikaupia ir geriau dirba keistomis sąlygomis – triukšme, skambant garsiai muzikai, laiptų aikštelėje, ar kur nors kitur. Paanalizuokite, kur ir kokiomis sąlygomis jums geriausia dirbti, ir išnaudokite tai.

•    Visada turėkite užrašų knygelę.  Turėkite ją prie savo lovos, automobilyje, lagamine, rankinėje, kišenėje. Niekada nežinai, kada gera mintis šaus į galvą, o juk paskui ji labai lengvai gali išgaruoti iš galvos. Užrašų knygelė padės prisiminti kai kuriuos svarbius dalykus.

Ir dar. Išmokite pajuokauti apie savo išsiblaškymą. Jeigu mokėsite pats linksmai pasišaipyti iš savo užmaršumo, daiktų pametinėjimo, vėlavimo, daugelyje situacijų taip galėsite sumažinti susikaupusią įtampą, linksmiau bus ir jums, ir kitiems žmonėms.
Paskelbta Psichologija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.