Dar daugiau apie stresą

Išvengti stresų praktiškai beveik neįmanoma. Viena ar kita forma jie mūsų gyvenime pasireiškia itin dažnai. Todėl ir kalbėti apie šią problemą reikia kalbėti kasdien, kad žmonės išmoktų  juos valdyti arba pažvelgti į juos kitaip ir sumažinti jų neigiamą įtaką.

Jei dažnai kartojasi ypatingai stresinės situacijos, žmogų gali apimti neviltis, o nevilties apimtas žmogus neretai suserga ne tik depresija, bet ir kitomis ligomis. Kad taip nenutiktų, stenkitės išvengti streso. Galite arba pakeisti stresinę situaciją arba pakeisti savo požiūrį į stresinę situaciją. Dažniausiai realesnis atrodo antrasis variantas, todėl stenkitės per stipriai nereaguoti į nepalankias situacijas, o ieškoti būdų jas išspęsti arba priimkite jas tokias, kokios jos yra.

Nustatyta, jog dažniausiai žmonės stresą patiria darbe. Stresų atsiradimo tikimybė darbe atsiranda dėl įvairių priežasčių: triukšmingos arba tvankios darbo patalpos, chaotiško darbo ritmo, nenormuoto darbo laiko, įtemptų santykių su kolegomis ir viršininku, įtempta atmosfera darbovietėje ir kt.

Kovoti su stresu darbe gali padėti pozityvus bendravimas su kolegomis, santykių su jais palaikymas. Neužsisklęskite savyje, bendraukite, aptarkite kylančias problemas, padiskutuokite.

Pietų pertraukėlę darbe būtinai išnaudokite pagal paskirtį. Jos metu pavalgykite, kad įgautumėte naujų jėgų ir pabendraukite su kuo nors – tai padės emociškai pasijusti geriau.

Baigiantis darbo dienai sudarykite būtinus planus rytojui, sutvarkykite likusius reikalus ir išėję iš darbovietės iki pat ryto nebegalvokite apie darbą, juk darbo laikas jau baigėsi.

Nesigraužkite dėl nedidelių klaidų darbo vietoje ar jeigu kas nors nepasisekė, kitą kartą tikrai pavyks. Net ir jeigu labai nepasisekė kažkas, įtikinkite save, jog beviltiškų situacijų nėra.

Kritiką priimkite kaip suaugęs žmogus – tebūnie tai postūmis padaryti viską dar geriau kitą kartą. Nelaikykite gautos kritikos širdyje ir nenusiminkite.

Didžiausias stresas patiriamas ir daugiausia emocinių jėgų prarandama tyliai nirštant ir keikiant esamą padėtį. Todėl geriau stenkitės tą padėtį pagerinti, o ne tylėkite ir graužkitės, kad yra taip blogai.

Tyrimais nustatyta, jog lengviau stresus ištveria tie žmonės, kurie turi daug draugų ir jiems linkę atverti širdį bei išsipasakoti. Todėl būtinai turėkite žmogų, kuriam sunkią akimirką galėtumėte pasipasakoti. Būtent dėl šios savybės moterys lengviau kovoja su stresais nei vyrai, kurie linkę užsisklęsti ir vieni įveikti savo bėdas.

Miegamajame privalo būti tvarka. Čia yra vieta,
kur mūsų kūnas ir siela ilsisi po sunkių dienos darbų, todėl jeigu jis
bus sujauktas ir apkrautas nereikalingais daiktais, apsunkins mūsų
poilsį. Tad šioje namų vietoje palaikykite tvarką.

Paskelbta Psichologija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.