Žarnyno peristaltikos sulėtėjimas

Žarnyno peristaltika – nuolatinis ritmingas žarnų sienelių susitraukinėjimas, stimuliuojantis maisto masės judėjimą žarnynu. Žarnyno peristaltika gali sutrikti dėl įvairių priežasčių: lėtinių virškinimo sistemos ligų, lėtinio vidurių užkietėjimo, nejudraus gyvenimo būdo, nėštumo ir pan. Sulėtėjus žarnyno peristaltikai virškinamo maisto masė ilgiau užsibūna žarnyne, sutrikdo jo veiklą ir sukelia nemalonius simptomus.

Bene dažniausia žarnyno peristaltikos sutrikimo priežastis – netinkama, blogai subalansuota mityba. Ypač kai valgoma daug rafinuoto, baltymų turtingo maisto ir atsisakoma vaisių, daržovių, grūdinių kultūrų. Žarnyno peristaltika gali sutrikti ir dėl nepakankamo skysčių vartojimo. Dėl jų stokos sutirštėja virškinamo maisto masė, užkietėja viduriai ir sutrinka ritmingas žarnyno darbas.

Žarnyno peristaltika gali susilpnėti ir dėl nejudraus gyvenimo būdo: pasireiškia pilvo raumenų vangumas. Svarbiausi žarnyno peristaltikos sutrikimo požymiai – nuolatinis vidurių užkietėjimas, skrandžio pilnumo pojūtis net išsituštinus, skausmas tuštinantis, tulžies latakų diskinezija ir virškinimo sutrikimai.

Jei žarnyno peristaltikos sulėtėjimas susijęs su gyvenimo būdo ypatumais, negalavimą lengva įveikti subalansavus mitybą.

Gydymas šiluma. Žarnyno tonusą gali pagerinti karštas pilvo kompresas: reikia atsigulti ant nugaros, ant pilvo uždėti rankšluostį, ant jo – karštą kompresą (karštame vandenyje sumirkytą ir išgręžtą skudurą), ir viską užkloti dar vienu rankšluosčiu. Pagulėti 20 minučių.

Gydymas daržovėmis ir vaisiais. Tinkamai maitinantis žarnyno judrumo sutrikimai pranyksta per 2 dienas. Svarbu valgyti daržoves, kuriose daug ląstelienos: kopūstus, salierus, šparagus, špinatus, svogūnus, bulves, brokolius, cikorijas, baklažanus, ridikus.

Judėjimas būtinas. Mažai judant susilpnėja žarnyno raumenys. Žmonės, kurie visą dieną sėdi – mašinoje, darbe ar prie televizoriaus – turėtų rimtai susimąstyti. Jei nelaipiojate laiptais, nedirbate fizinio darbo, būtinai darykite mankštą ir sportuokite.

Išmokite atsipalaiduoti. Vidurių užkietėjimas labiau būdingas į stresą linkusiems, nuolat skubantiems, pervargusiems ir nemokantiems atsipalaiduoti žmonėms, taip pat tiems, kurie sulaiko savo emocijas ir nuolat verčia save kentėti.

Žarnyno veiklą puikiai stimuliuoja apelsinai. Vienas prieš pusryčius suvalgytas apelsinas gali užtikrinti aktyvią virškinimo trakto peristaltiką visą dieną.

Sužadina apetitą ir pagerina virškinamojo trakto darbą kiaulpienių šaknų antpilas. 2 šaukštelius susmulkintų kiaulpienės šaknų užpilkite stikline šalto virinto vandens ir palikite nusistovėti. Gerkite kiaulpienių antpilo po ketvirtadalį stiklinės 4 kartus per dieną prieš valgį.

Paskelbta Negalavimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.