Mažakraujystė (anemija) dažniausiai išryškėja pavasarį

  Nuolat patiriamas stresas sukelia anemiją, kitaip vadinamą mažakraujyste. Dažnai jaučiant nuovargį, mieguistumą, silpnumą būtina pasitikrinti kraują.

Dėl anemijos pasaulyje kenčia trečdalis ar net pusė įvairaus amžiaus žmonių. Daugiausiai paplitusi geležies stokos anemija, kuri ypač paryškėja pavasarį.

Anemija susergama, kai, sumažėjus kraujyje eritrocitų ir hemoglobino, organizmas nebegauna užtektinai deguonies. Žmogų kankina silpnumas, nuovargis, mieguistumas. Anemija būdinga nėščiosioms, vaikams ir pagyvenusiems žmonėms, aktyviai sportuojantiems vyrams – visi jie patenka į anemijos rizikos grupę.

Šeimos gydytojai negali skirti išsamių kraujo tyrimų, kad būtų diagnozuota anemija. Vien bendrojo kraujo tyrimo nepakanka, nes jis atskleidžia tik jau įsisenėjusią anemiją. Tada laukia ilgas gydymas.

Geležies atsargos iš pradžių senka nejučia. Tai laiku atkleidžia tik feritino tyrimas. Žmonių, kuriems pradeda trūkti geležies, yra 2–3 kartus daugiau nei sergančiųjų išryškėjusia anemija. Liga gali likti nepastebėta net ir tada, kai kraujyje hemoglobino sumažėja perpus. Esant tokiai būklei, vieninteliai simptomai – greitesnis nuovargis ir veido blyškumas.

Organizmas pats stengiasi kompensuoti deguonies trūkumą: greitėja kraujo apytaka, apkraunama širdis, kenčia smegenys, raumenys. Ypač pavojinga anemija nėščiosioms, nes gali įvykti priešlaikinis gimdymas, lėčiau auga vaisius. Jei mažakraujystė negydoma, žmogus vis sunkiau pakelia fizinį krūvį, gali susirgti sunkiomis lėtinėmis ligomis. Vėliau praranda gyvenimo energiją ir interesus.

Juo skurdesnis kraštas, juo daugiau sergančiųjų mažakraujyste. Gydytojų pastebėjimu, susirgimų anemija Lietuvoje sumažėtų bent du kartus, jei tinkamai maitintumės. Tačiau daugybei žmonių tenka vartoti rafinuotą, daug konservantų turintį maistą.

Geležies atsargas išsekina ne tik bloga mityba, bet ir ilgalaikis stresas. Jo apimtas žmogus jaučiasi sutrikęs, įsitempęs. Tuo metu organizmas naudojama daugiau geležies atsargų. Taigi labai svarbu išmokti atsipalaidavimo pratimų, dažniau juoktis, nesivelti į smulkius buitinius ar darbo konfliktus.

Parengta pagal: www.diena.lt 

Paskelbta Ligos, negalavimai ir kova su jomis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.