Sveika mityba

Sveika mityba žmogui ne tik teikia išorinį grožį, bet ir priverčia jaustis puikiai ištisas dienas, užtikrina gerą savijautą sulaukus garbaus amžiaus. Maistas turi atstatyti žmogaus išeikvotą energiją, organizmas turi būti aprūpintas reikiamu kiekiu ir santykiu būtinų maisto medžiagų.

Svarbiausias sveikos mitybos patarimas – vartokite įvairų maistą, nes nė vienas maisto produktas neturi visų organizmui reikalingų medžiagų. Vartodami įvairų maistą gausite pakankamai energijos, baltymų, vitaminų, mineralinių medžiagų ir skaidulų. Kad lengviau būtų pasirinkti įvairius produktus, naudokitės sveikos mitybos piramide. Visi maisto produktai joje suskirstyti į keturias pakopas. Kiekvienos pakopos produktai yra svarbūs dėl tam tikrų juose esančių maisto medžiagų. Didžiausią maisto dalį kiekvieno žmogaus paros mitybos racione turi sudaryti duonos, grūdų ir kruopų gaminiai. Kiek mažesnę dalį turėtų sudaryti vaisiai ir daržovės. Pastarieji produktai turi ištirtų ir dar neištirtų cheminių medžiagų, padedančių išsaugoti sveikatą ir prailginti gyvenimo trukmę. Trečioji piramidės dalis yra pieno produktai, mėsa, žuvis, kiaušiniai, riešutai bei ankštiniai produktai. Piramidės smaigalyje yra aliejai, sviestas, margarinas, kiti riebalai, įvairūs padažai, saldumynai, cukrus, kiti labai kaloringi produktai bei alkoholiniai gėrimai. Šių produktų vertėtų vartoti kuo mažiau, nes jie beveik neturi organizmui naudingų medžiagų.

Jei norite būti sveikas, privalote būti judrus, nes, kaip sakoma, sportas – sveikata. Fizinė veikla padeda sueikvoti nereikalingas kalorijas, gerina širdies darbą, medžiagų apykaitą, grūdina sveikatą ir kelia nuotaiką. Jausitės tikrai geriau, jei išsaugosite normalų kūno svorį, nes nutukimas didina riziką susirgti hipertenzija, širdies ligomis, insultu, cukriniu diabetu, kai kuriomis vėžio rūšimis. Valgykite produktus, turinčius mažiau riebalų, ypač sočiųjų, t.y. gyvulinės kilmės ir cholesterolio, taip sumažinsite riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Taip pat stenkitės riboti cukraus vartojimą, nes didelis šio produkto kiekis padaro maistą kaloringą, bet nepagausina organizmui reikalingų medžiagų.

Įsidėmėkite – nėra gero ar blogo maisto, yra tinkama arba netinkama mityba. Todėl palaipsniui stenkitės pakeisti savo mitybos įpročius ir valgykite savo mėgstamus produktus, bet laiku ir saikingai.

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.