Rauginti kopūstai sveikesni už neraugintus

Rauginti kopūstai – visavertis valgis, aprūpinantis organizmą svarbiomis maistinėmis medžiagomis ir žiemą, ir vasarą. Jame fermentacijos būdu pasigamina vitaminas B 12, kurio augaliniame maiste paprastai nebūna. Tai labai naudinga vegetarams, visiškai nevalgantiems mėsos. Raugintuose kopūstuose yra ir kitų B grupės vitaminų: B3, labai svarbaus organizmo ląstelėms, B5, ypač reikalingo plaukams ir nagams. Be to, raugintuose kopūstuose labai daug vitamino C, stiprinančio imuninę sistemą ir stimuliuojančio hormonų gamybą. Yra ir kalio, magnio, cinko bei kitų svarbių elementų.

Rauginti kopūstai – bene vienintelis žmogaus sukurtas produktas savo maistine verte pranokstantis natūralųjį. Raugintų kopūstų dėka tampame atsparesni stresams. Suaktyvinama medžiagų apykaita galvos smegenyse ir nervų sistemoje. Stimuliuojama geležies apykaita organizme. Suaktyvinama raudonųjų kraujo kūnelių gamyba. Stimuliuojamas ląstelių augimas ir padedama atsinaujinti audiniams. Skatinamas kaulų audinio augimas. Reguliuojama medžiagų apykaita, sumažinamas cholesterolio kiekis kraujyje. Stiprinami raumenys (ypač širdies).

 

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.