Mitybos patarimai, sergant arterine hipertenzija

Hipertenzija – labai paplitusi liga, pasireiškianti nuolatiniu arterinio spaudimo padidėjimu. Vėlyvosios šios ligos stadijos gydomos vaistais. O ankstyvosiose, norint normalizuoti arterinį spaudimą, kartais užtenka tik pakoreguoti gyvenseną ir mitybą.

  • sergant arterine hipertenzija patartina atsisakyti šokolado, kakavos, stiprios arbatos ir kavos, nevartoti alkoholio;
  • į meniu naudinga įtraukti daugiau patiekalų iš ryžių, bulvių ir kitų daržovių (yra žinoma, kad, pavyzdžiui, vegetarai labai retai serga hipertenzija). Palankiai kraujagysles veikia petražolės, todėl gaminant patiekalus reikėtų stengtis dažniau naudoti jų žaliąją dalį – apskritai šviežių žalumynų sezono metu visada turėtų būti ant sergančio hipertenzija stalo;
  • naudinga įtraukti į racioną daugiau kalio ir magnio turinčių produktų;
  • labai efektyvi hipertenzijos profilaktikos ir gydymo priemonė – česnakas. Jį galima vartoti virtą, marinuotą, tačiau geriausiai – šviežią. Česnakas aktyvina „blogojo" cholesterolio šalinimą iš organizmo ir užkerta kelią aterosklerozinio pobūdžio pokyčiams kraujagyslėse. Česnakas gerina virškinimo sistemos funkcionavimą, o taip pat – širdies veiklą; smulkiąsias kraujagysles česnakas veikia kaip spazmolitikas (raumenis atpalaiduojanti priemonė). Per dieną pakaktų suvalyti dvi ar tris skilteles šviežio arba keturias penkias skilteles marinuoto česnako.
  • rekomenduotina: siekiant sumažinti antsvorį (jeigu jo yra), mažiau valgyti kaloringų maisto produktų;
  • valgyti dažnai (5-6 kartus per dieną), bet negausiai;
  • griežtai apriboti suvartojamos druskos kiekį (iki 3 – 5 g per parą);
  • gerti mažiau skysčių (ne daugiau kaip 5 stiklines per dieną, įskaitant visus suvartojamus skysčius);
  • mažiau valgyti mėsos ir žuvies (geriau virti, negu kepti), vengti sultinių;
  • vengti riebių patiekalų ir konditerijos bei miltinių gaminių;
  • nevalgyti produktų, turinčių daug cholesterolio (smegenų, kepenų širdžių, inkstu, kiaušinių trynių, ikrų), kuris siaurina kraujagysles ir didina arterinį spaudimą;
  • vartoti maisto produktus, turtingus kalio ir magnio;
  • valgyti ivairių vaisių, ypač citrusinių, kuriuose gausu vitamino, stiprinančio kraujagyslių sieneles;
  • reguliariai gerti šviežių daržovių, ypač morkų sulčių.
Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.