Medus – sveika ir skanu!

Medus yra sveikas, gardus ir taip pat puikus energijos šaltinis! Dauguma žmonių jį vartoja tik persišaldę, tačiau jį vertėtų vartoti kasdien, bent po kelis arbatinius šaukštelius arba vartoti vietoje cukraus. Nors medus ir saldesnis už cukrų, tačiau yra ne toks kaloringas – 100 gramų medaus turi 300 kalorijų, o tokiame pačiame kiekyje cukraus kalorijų yra net 400.

Didelę dalį medaus sudaro lengvai pasisavinama gliukozė ir fruktozė. Jame gausu mineralinių medžiagų, daug vitamino A, šiek tiek B grupės vitaminų bei augalinių rūgščių ir enizmų. Vertingiausia medaus sudedamoji dalis yra antibakterinių savybių turintis inhibinas.

Medus vartojamas viršutinių kvėpavimo takų uždegimo atveju kaip priešbakterinė ir kosulį mažinanti priemonė. Jis sumažina skrandžio sulčių rūgštingumą. 

Liaudies medicinoje medumi gydomi peršalimai, nemiga, širdies ligos, nervų sistemos negalavimai, opaligė, inkstų ligos, ilgai negyjančios žaizdos, vidurių užkietėjimas.Medus gerina kepenų funkciją, skatina tulžies nutekėjimą.

Jei dirbdami fizinį ar protinį darbą jaučiate nuovargį, 2 – 3 mėnesius patartina kasdien vartoti po pusę stiklinės medaus. 

Duodant medaus vaikams, jie sparčiau auga, tampa atsparesni infekcinėms ligoms. Medus taip pat praplečia širdies kraujagysles sergant stenokardija, bei praplečia kitas kraujagysles mažindamas kraujo spaudimą.

Medaus nepatartina vartoti viduriuojant, nutukusiems žmonėms bei sergantiems cukriniu diabetu. 

Medus būna įvairių rūšių:

Grikių medus – raudonai rusvas arba tamsiai rudas medus, kuris turi daug geležies bei baltymų ir tinka sergantiems mažakraujyste. 

Liepų medus – tai vienas iš geriausių, kuris yra skaidrus, bespalvis arba gelsvai žalsvas. Juo dažnaiusiai gydomos peršalimo ligos.

Pievų medus – šviesiai rudas, tačiau kai kristalizuojasi tampa geltonas. Jame daug baltymų. 

Spygliuočių medus – tamsus, kvepiantis pušų sakais. Jame daug vitamino C.

Ne tik medus, bet ir jo produktai, t.y. žiedadulkės, duonelė, pienelis, puikiai stiprina organizmą ir yra be galo sveiki ir naudingi mūsų sveikatai, tad valgykite medų ir kitus jo produktus į sveikatą!

Paskelbta Mityba

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.