Kad maistas teiktų energijos

Mūsų nuotaika, energija ir savijauta priklauso nuo valgomo maisto. Valgome tam, kad būtume žvalūs, darbingi ir gerai jaustumėmės. Kad visą dieną netrūktų energijos, pateikiame keletą patarimų, ką valgyti tam tikru paros metu.

Pusryčiai:

Pavalgykite sočius pusryčius, tuomet padidės susitelkimas ir įgausite daugiau energijos, o to ypač reikia rytais. Jei liksite be pusryčių, greičiausiai dar iki vidurdienio būsite priversti išgerti dar vieną puodelį kavos. Per pusryčius valgykite maistą, kuriame nedaug riebalų ir gausu baltymų – jogurtą, varškę ar nugriebtą pieną, o valgydami mėsą atkreipkite dėmesį, jog jai suvirškinti reikia daugiau energijos. Pusryčiams labiausiai reikalingi yra angliavandeniai, nes jie nuolat aprūpina smegenis ir raumenis energija. Geriau kraują aprūpinsite cukrumi vartodami grynus angliavandenius. Venkite rafinuotų angliavandenių – baltos duonos ar balto cukraus. Geriausias angliavandenių šaltinis pusryčių metu yra rupi duona ir kukurūzų dribsniai. Grūdai yra puikus B grupės vitaminų šaltinis, o šie vitaminai padeda medžiagų apykaitai.

Priešpiečiai:

Anksčiau buvo manoma, kad užkandžiavimas yra blogas dalykas, tačiau taip anaiptol nėra. Kas kelias valandas valgant organizmas geriau pasisavina maistingas medžiagas. Taip stimuliuojama medžiagų apykaita, cukraus kiekis kraujyje išlieka pastovus, virškinimo sistema nėra apkraunama, mažėja alkio jausmas, o tai reiškia, jog mažėja tikimybė persivalgyti. Jei Jums labai reikia angliavandenių, o taip dažniausiai visiems ir atsitinka tokiu paros metu, valgykite rupią duoną, kukurūzų dribsnius ar vaisius. Jei Jusų organizmui reikia neriebios skaidulų alternatyvos, rinkitės vaisius ar daržoves. Žalios morkos ir žirniai yra maloniai kramsnojamas užkandis, nesunaudojantis Jūsų energijos. Stenkitės kasdieną mažiausiai penkiskart valgyti daržovių ir vaisių.

Kad visą dieną būtumėte kuo energingesni, venkite tokio maisto, kuriame daug cukraus, t.y. pyragėlių, sausainių, šokolado, gazuotų gėrimų. Šie gardumynai išbalansuoja cukraus kiekį kraujyje. Geriau rinkitės baltyminį maistą, t.y. neriebų jogurtą, varškę, liesą mėsą. Jie padės išgyventi iki pietų.

Pietūs:

Venkite sunkaus maisto. Didelis angliavandenių kiekis padidina mieguistumą, tad geriau valgykite neriebų ir turtingą baltymų maistą, kuris suteiks papildomos energijos. Valgykite žuvį, neriebų sūrį, liesą mėsą, paukštieną ar apkepus.

Pavakariai:

Užvalgykite ką nors, kas padėtų neišalkti iki vakarienės. Truputis riebalų nėra blogai, dėl jų angliavandeniams ir baltymams suteikiama pakankamai energijos, kad jie toliau veiktų. Galima valgyti riešutinį sviestą ar kelis krekerius.

Vakarienė:

Pernelyg didelis maisto kiekis gali pakenkti miego kokybei.

Taigi, valgymas tiek, kad organizmas būtų aprūpintas energija, yra efektyviausias ir greičiausias būdas pakelti nuotaiką.

Paskelbta Mityba

1 komentaras

  1. Štai jau skaitau vėl ir negaliu atsidžiaugti. Ačiu vėl sakau už tokius nuostabius straipsnius kurie keičia mano gyvenimą į gerąją pusę!

Komentuoti: Mariukas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.