Gyvenimo trukmė priklauso nuo mitybos

Žmogaus trukmę lemia 4 pagrindiniai aspektai: paveldimumas – 20 procentų; aplinkos poveikis – 20 procentų; sveikatos priežiūra – 10 procentų ir net 50 procentų sudaro gyvenimo būdas. Šį daugiausia įtakos mūsų gyvenimo trukmei turintį kriterijų sudaro sveika bei subalansuota mityba, kadangi tai yra sveikatos pagrindas. Tad prieš dėdami kokį nors produktą į savo pirkinių krepšelį pirma pagalvokite, ar iš jo galima pasigaminti saugų, sveiką bei kokybišką patiekalą.

Yra trys svarbiausi sveikos mitybos principai:

Įvairumas: nė vienas maisto produktas neturi visų maisto medžiagų reikalingų mūsų organizmui. Tad svarbu vartoti kuo įvairesnius augalinius ir gyvūninius maisto produktus, kad būtų visiškai patenkinti mūsų organizmo poreikiai.

Saikas: tai yra pagrindinis sveikos mitybos principas. Svarbu ne tik nepersivalgyti, tačiau ir žinoti, jog net ir būtina maisto medžiaga, jeigu jos vartojama per daug, gali turėti neigiamą įtaką mūsų sveikatai.

Balansuotumas: tinkamas riebalų, baltymų, angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų santykis bei optimalus energijos kiekis maisto produktuose yra mitybos subalansuotumas.

Taip pat stenkitės kiekvienu metų laiku iš maisto produktų pasiimti viską, ką jie tuo metu turi geriausio.

Rudenį: šiuo metų laiku kaip niekad daug šviežių vaisių bei daržovių, tad valgykite juos iki soties, nes tai skanu ir nekaloringa. Ką tik nuskintuose oboliuose, kriaušėse daugybė vitaminų ir mineralų, kurie gražina odą bei plaukus, gerina nuotaiką, stiprina imuninę bei nervų sistemą ir didina atsparumą stresams. Žinoma, visai žiemai neprisivalgysite, tačiau atėjus šaltukui tikrai mažiau kosėsite ir sloguosite.

Žiemą: šaltuoju metų laiku žmogaus organizmui reikia kur kas daugiau energijos, kad pakankamai gerai vyktų medžiagų apykaitos procesai. Dėl to natūralu, jog žiemą mes valgome sotesnio, riebesnio ir daugiau kalorijų turinčio maisto. Žiemą daugiau vartojame kiaulienos, keptos paukštienos, šaltienos ir kitų kaloringų patiekalų. Deja, riebiuose maisto produktuose mažai organizmui žiemą taip reikalingų vitaminų ir maistinių medžiagų. Todėl net ir žiemą rekomenduojama sočių ir riebių patiekalų vartoti saikingai. Viteoje jų geriau valgykite keptos žuvies, nes joje esančių baltymų žiemą mūsų organizmui ypač trūksta.

Pavasarį: pavasaris yra laikas, kai mūsų organizmui labiausiai trūksta vitaminų ir mikroelementų, todėl labai svarbu subalansuota mityba. Reikia valgyti kuo įvairesnį maistą, kad organizmas gautų kaip įmanoma daugiau medžiagų stiprinančių organizmą. Rekomenduojama valgyti kuo daugiau žuvies ir jūros gėrybių, nes jose gausu omega nesočiųjų rūgščių ir jodo. Taip pat valgykite vaisius ir daržoves, kuriuose daug vitamino C ir nepamirškite taip pat vartoti juodos duonos, kuri yra geriausiais B grupės vitaminų šaltinis.  

Pusryčiaudami, pietaudami, vakarieniaudami ar tiesiog užkandžiaudami nepamirškite, kad nuo to, ką dedate į burną priklauso jūsų išvaizda bei savijauta.

Paskelbta Mityba

1 komentaras

  1. Aš pridėčiau dar ketvirtą principą – natūralumą. Patartina naudoti tik natūralius produktus, kuriuose nėra konservantų (paprastai pažymimų raidėmis E). Pravertų taip pat nurodyti, kad gerontologija įrodė periodinio mitybos apribojimo arba susilaikymo nuo maisto (t.y. pasninkavimo ar savanoriško badavimo) svarbumą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.