Vegetariška dieta

21 – asis amžius – dietų amžius. Labai madinga tapo laikytis įvairių dietų, dažniausiai savo pačių sugalvotų ar išgirstų iš "nusimanančių" draugų. Liaukitės svajoję, jog jeigu savaitę pabadausite, tapsite lieknesni ir gražesni. Grožis – tai gera savijauta, gera savijauta – tai tinkama mityba, tinkama mityba – tai kūnas be antsvorio. Ši mūsų siūloma dieta labai tinka neseniai pradėjusiems vegetarišką gyvenimo būdą, kad galėtų pasitikslinti ar nepamiršta vartoti kai kurių produktų bei tiems, kurie nori pradėti sveikai maitintis nevartodami mėsos. Siūlome išmėginti.

Šios vegetariškos, vienos sveikiausių dietų pasaulyje pagrindą sudaro pieno produktai ir augalinis maistas. Žmogus valgo tik daržoves, vaisius, javus, prieskonines žoleles, pieną ir visus jo produktus. Šios dietos šalininkai visiškai neatsisako gyvulinio maisto, jie tik nevalgo mėsos, dešrų ir žuvies.

Nors dietologai įrodė, jog mėsa ir žuvis nėra absoliučiai būtina mūsų mitybos sudedamoji dalis, mes šiais laikais mėsos ir dešros valgome per daug.

Ši daržovių bei pieno produktų dieta yra ypač sveika, ji padeda išvengti daugelio ligų, būdingų mūsų laikmečiui, t.y. širdies ir kraujagyslių sistemos ligų, antsvorio, medžiagų apykaitos sutrikimų ir daugelio kitų. Ši dieta nėra „tikrasis“ vegetariškas maisto meniu, nes „tikrieji“ vegetarai nevalgo kiaušinių ir negeria pieno. Jie turi ypač atidžiai sekti ką valgo, nes priešingu atveju jų organizme gali susidaryti vienų ar kitų gyvybiškai svarbių medžiagų trūkumas ir jie gali susirgti.

Ši vegetariška dieta tai nėra vien žali lapai ir grūdai. Laikantis šios pieno produktų, vaisių ir daržovių dietos galima sudaryti subansuotą ir labai įvairų valgiaraštį.

Daržovės:

Laikantis šios vegetarinės dietos galima valgyti visas daržoves. Daržovių privalumas yra tas, kad jose gausu vitaminų: vitamino C daugiausiai yra lapinėse daržovėse, vitamino A – morkose, pomidoruose, moliūguose, B grupės vitaminų – bulvėse, ropėse, pupose, špinatuose. Daržoves geriausia valgyti žalias, tačiau taip pat galima jas šutinti ar troškinti, nes šiais būdais gaminami produktai kiek įmanoma išsaugo maisto medžiagas ir vitaminus.

Ankštiniai augalai:

Tie, kurie atsisako vartoti mėsą ir jos gaminius, baltymų poreikį turi patenkinti kitais maisto produktais. Ypač daug baltymų yra ankštinių augalų vaisiuose, t.y. pupelėse, žirniuose ir lęšiuose. Daugiausia jų yra sojos pupelėse. Jos jau nuo neatmenamų laikų kinų virtuvėje vartojamos kaip baltymų šaltinis.

Pienas ir jo produktai:

Pieno produktuose yra žmogaus organizmui svarbių baltymų bei kitų maistinių ir biologiškai aktyvių medžiagų. Be to, piene yra imuninių medžiagų, vitaminų, gausu kalcio ir kalio druskos. Tačiau reikia žiūrėti, kad pienas, varškė, jogurtas ar sūris nebūtų per daug riebūs, nes didelis cholesterolio kiekis labai neigiamai veikia širdį ir kraujagyslių sistemą. Dėl šios priežasties reikėtų vengti vartoti sviestą, geriau vartoti augalinius aliejus.

Javai:

Javai yra baltymų ir angliavandenių šaltinis. Jie yra pagrindinė šios pieno ir daržovių dietos sudedamoji dalis. Laikantis šios dietos reikėtų valgyti rupaus malimo duonos gaminius su sėlenomis, javainių dribsnius ir įvairiausius kitus grūdus.

Aliejai ir riebalai:

Beveik visi aliejai ir riebalai, išskyrus sviestą ir taukus, yra augaliniai. Naudingiausi aliejai yra linų sėmenų, saulėgrąžų, kukurūzų, kviečių daigų ir usnių. Juose yra vitaminų, pvz. vitamino E.

Maistui gaminti naudokite šviežią aliejų, nes ilgai jį laikant ar kaitinant atsiranda kenksmingų medžiagų. Taip pat nepamirškite, kad aliejus – koloringas maisto produktas, tad per daug jo vartoti nereikėtų.

Sėkmės, mielieji, tinkamai ir sveikai besimaitinant ir linkime Jums gerai jaustis bei atsikratyti keleto nereikalingų kilogramų.

Paskelbta Dietos

2 komentarai

  1. 🙂 Tokia sąvoka „sveikiausia pasaulyje dieta“ yra labai klaidinanti žmones, nes iš tiesų tokia, „sveikiausia pasaulyje“ dieta išvis neegzistuoja.
    Gera dieta yra tokia, kurios laikydamasis žmogus gerai jaučiasi ir jam nedidėja svoris (palaiko normalų kūno svorį ir gauna pakankamai reikalingų medžiagų pilnavertiškai palaikyti gyvybines organizmo funkcijas).
    Gaila buvo klausytis, kaip viena kolegė gyrėsi labai sėkmingai „numetusi“ svorį laikydamasi jai individuliai dietologės paskirtos dietos. Tik su liūdesiu pridūrė, jog absoliučiai dingo mėnesinės!!!
    Tai rodo, jog dieta sugadino organizmo pusiausvyrą, išbalansavo mežiagų apykaitą. Tai sveikatos ir ilgaamžiškumotikrai nepridės.
    Kiekvienas žmogus turėtų valgyti tai, ko prašo jo organizmas (vieni negali be mėsos, kiti – be saldumynų ir t.t.), ir valgyti saikingai – kad pakaktų energijos ir neatsirastų viršsvoris.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.