Dieta cholesterolio kiekiui sureguliuoti

Turite problemų susijusių su cholesterolio kiekiu kraujyje? Šame straipsnyje pateiksime tinkamų ir netinkamų produktų sąrašą žmonėms, kurie nori sureguliuoti ir sumažinti cholesterolio kiekį. Sekdami šiuos nurodymus normalizuosite netinkamą cholesterolio kiekį kraujyje.

Mėsa:

Rekomenduojama – liesa mėsos filė, triušiena, žvėriena, vištiena ir
kalakutiena be odelių, laukinių paukščių mėsa. Galima valgyti
paukštienos dešras, kalakutų kumpelius, liesus vyniotinius, virtus
kumpius be lašinukų, neriebią kiaulieną, tačiau su saiku.
Nerekomenduojama – riebi kiauliena, jautiena arba aviena, riebus
kumpis, lašiniai, žąsiena, antiena, malta mėsa, kepenys, inkstai,
smegenys, širdys.

Žuvis:

Rekomenduojama – šaltųjų jūrų žuvys, pvz. lašiša, menkė, tunas, plekšnė. Taip pat upėtakis, vėgėlė, austrės, kalmarai. Nedideliais kiekiais galima vartoti karpį, silkę.
Nerekomenduojama – ungurys, ypač rūkytas, skrudinta žuvis, žuvies piršteliai, ikrai, omarai, krabai, krevetės, langustai, vėžiai.

Kiaušiniai ir pieno produktai:

Rekomenduojama – kiaušinių baltymas, liesas pienas, kefyras, pasukos, varškė, grūdėta varškė, rūgpienis (0,2 – 1 %), jogurtas (0,3 – 1 %), varškės sūris (<13 %). Taip pat galite vartoti , bet nepiknaudžiauti grietine <15 % ir fermentiniu sūriu <30 %.
Nerekomenduojama – nenugriebtas pienas, kondensuotas pienas, nenugriebto pieno jogurtas, kiašinio trynys, keptas kiaušinis, omletai, plakta kiaušinienė, grietinė >20 %, fermentinis sūris >40 %.

Bulvės:

Rekomenduojama – virtos arba virtos su lupenomis bulvės, bulvių košė be priedų.
Nerekomenduojama – keptos bulvės, bulvytės fri, bulvių traškučiai.

Riebalai, aliejus:

Rekomenduojama – alyvų, kukurūzų, rapsų, sojos, saulėgrąžų aliejai, retkarčiais dietinis margarinas.
Nerekomenduojama – sviestas, taukai, lajus, palmių aliejus, kepimo riebalai.

Padažai:

Rekomenduojama – neriebūs padažai, padažai su citrina ar liesu margarinu.
Nerekomenduojama – aštrūs padažai, majonezas, padažai su grietine, sviestu.

Gėrimai:

Rekomenduojama – vanduo, mineralinis vanduo, arbata (ypač žalioji),
daržovių bei vaisių sultys, kuriose nėra druskos, cukraus ir
konservantų. Retkarčiais galima išgerti kavos, geriausia filtruotos.
Nerekomenduojama – vaisvandeniai, sultys su cukrumi, šokoladiniai gėrimai. 

Saldumynai:

Rekomenduojama – želė, šerbetai, vaisiniai desertai ir pudingai.
Nedideliais kiekiais galite pasmaguriauti medumi, marmeladu, džemais,
juoduoju šokoladu, sirupu, marcipanais, kepiniais, pagamintais su
neriebiu pienu ir augaliniais riebalais, be kiaušinio trynio.
Nerekomenduojama – tortai, pyragaičiai, riebūs ledai, šokoladiniai ir
riešutiniai kremai, sviestiniai, grietininiai ar nenugriebto pieno
desertai, šokoladiniai saldainiai su įdaru, sūrūs sausainiai.

Paskelbta Dietos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.