Daiginti grūdai – vertingiausias maistas žiemą

Grūdų daigus valgyti ne tik skanu, bet ir labai sveika. Juos galima auginti iš kviečių, sojų, linų sėmenų, lęšių, liucernų, ridikėlių, garstyčių, pipirnių. Kad ir kokius daigus valgytumėte, jie visi yra labai vertingi ir sveiki. Tokiuose grūduose yra B grupės vitaminų kompleksas, o tai yra svarbiausias gyvybinės organizmo veiklos stimuliatorius.

Daiginti grūdai – vertingiausias maistas žiemą, kai trūksta šviežių daržovių bei vaisių. Žemiau pateiksime kokią naudą mūsų sveikatai teikia kai kurie grūdų daigai:

Daiginta soja – puikus kalcio ir geležies šaltinis. Užkerta kelią storosios žarnos vėžiui. Tačiau šio augalo daigų vertėtų atsisakyti sergantiesiems tulžies pūslės ligomis. Sudygsta maždaug per 4 – 5 dienas.

Pipirnė – mažina cukraus kiekį kraujyje ir gerina medžiagų apykaitą. Sudygsta per 6 dienas. Iš pradžių galima valgyti visą sudygusį augalėlį, tačiau kai jie sutvirtėja – tik stiebelį su lapeliais.

Ridikėliai – jų daigeliai gerina virškinimą, padeda anemijos išsekintiems žmonėms. Sudygsta per 3 – 4 dienas.

Kviečiai -didina atsparumą ligoms, mažina cholesterolio kiekį kraujyje, stiprina organizmą. Sudygsta per 3 dienas. Kasdieninękviečių normą 50 – 100 g geriausia valgyti per pusryčius. Šis valgis ypač reikalingas tiemsžmonėms, kurie nevartoja visiškai jokių gyvulinių baltymų.

Svarbiausia, jog daigai nebūtų peraugę, o vos prasikalę, nes žali ir dideli daigai yra nuodingi mūsų sveikatai! Grūdų geriausia ieškoti sveiko maisto parduotuvėse arba išsiauginti patiems, tačiau įsidėmėkite, jei kviečiai nesudygs per jiems skirtą laiką, reiškia jie buvo užnuodyti ar apdoroti cheminėmis medžiagomis.

 

 

Paskelbta Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.