Kava

6 priežastys, kodėl naudinga gerti kavą

Daugelis iš mūsų dieną pradeda puodeliu gardžios kavos – ji padeda mums lengviau prabusti ir sėkmingai pradėti dieną. Visgi, apie šio gėrimo naudą ir žalą vis dar yra plačiai diskutuojama, todėl kartais yra pakankamai sunku atskirti mitus nuo tikrovės. Tad jeigu ir Jūs abejojate, ar šis įprotis nėra žalingas, šios priežastys padės suprasti, jog gerdami kavą, elgiatės teisingai.

  1. Antioksidantai. Kava nėra paprastas tamsios spalvos gėrimas – jos sudėtyje galima rasti daugybę naudingų vitaminų ir mineralų. Tačiau tai dar ne viskas: mokslininkai apskaičiavo, jog neperdirbtose kavos pupelėse yra tūkstančiai antioksidantų, o skrudinant jis dar labiau išauga – manoma, kad tai vienas didžiausių antioksidantų šaltinių. Šios medžiagos turi naudos mūsų sveikatai, todėl geriant kavą galima apsaugoti ląsteles nuo žalos ir taip išvengti širdies bei kraujagyslių ligų.
  2. Trumpalaikis atminties sustiprinimas. Manoma, jog kofeinas turi įtakos tam tikroms smegenų sritims, atsakingoms už atmintį ir koncentraciją – kitaip tariant, jis skatina trumpalaikę atmintį. Nors nėra nustatyta, kiek laiko šis poveikis tęsiasi (tai gali priklausyti nuo kiekvieno iš mūsų organizmo), atlikti eksperimentai parodė, jog išgėrus kavos, smegenų aktyvumas iš tiesų padidėjo. Tad net ir vienas kavos puodelis gali padėti geriau susikoncentruoti – tai ypač aktualu tuomet, kai laukia svarbi užduotis ar susitikimas.
  3. Geresnis širdies darbas. Kai kurie duomenys rodo, jog kava gali pažeistas arterijas apsaugoti nuo uždegimo. Siekiant tai įrodyti, buvo atliktas 13 metų trukęs tyrimas – jo metu buvo analizuojami net 37 tūkstančių žmonių duomenys. Gauti rezultatai leidžia teigti, jog tie, kurie per dieną išgeria 2 – 4 puodelius kavos, net 20 procentų sumažina širdies ligų tikimybę lyginant su tais, kurie kavos geria mažiau arba šio gėrimo nevartoja išvis.
  4. Treniruočių našumo didinimas. Visi puikiai žinome, jog kofeinas šiek tiek padidina ištvermę ir padeda kovoti su nuovargiu, todėl treniruotis galima ilgiau ir produktyviau. Visgi, gana dažnai manoma, kad kava sukelia dehidrataciją, tačiau naujausi tyrimai parodė, jog 500mg arba maždaug penki kavos puodeliai per dieną negali turėti tam įtakos. Tad jei neviršijate šios normos, turėtumėte pajausti naudą ir sportuodami.
  5. Natūralus antidepresantas. Kofeinas gali paskatinti mūsų nuotaiką kontroliuojančių cheminių junginių susidarymą, todėl reguliariai gerdami kavą, net 20 procentų galime sumažinti tikimybę susirgti depresija. Kitaip tariant, puodelis kavos su gera kompanija gali išgelbėti nuo slogių minčių – jei dažnai su jomis susiduriate, pirmiausia vertėtų išbandyti tokią terapiją. Kava internetu gera kaina parduodama Pigu.lt el. parduotuvėje.
  6. Skonių įvairovė. Daugelis gurmanų galėtų patvirtinti, jog šį gėrimą vartoja ne dėl naudos, bet dėl puikaus skonio. Tai – dar vienas itin ryškus kavos privalumas, kurį pažinti ypač padeda kapsulinis kavos aparatas. Naudodami jį, kaskart galite išbandyti vis kitas gėrimų rūšis – jų dabar galima rasti pačių įvairiausių.

Susipažinus su visais šiais teiginiais, būtų sunku nesutikti, jog saikingas kavos kiekis iš tiesų gali daryti stebuklus. Visgi, nepamirškite, jog šiuo atveju kalbama apie įprastos juodos kavos privalumus, todėl norėdami tokio poveikio, turėtumėte vengti cukraus ar kitų pagardų.

Paskelbta Bendri sveikatos patarimai, Mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.