Kaip padėti pavargusioms akims?

Šiuolaikinis žmogus prie kompiuterio praleidžia net iki 10 valandų per parą. Visas šias valandas akys įtemptai dirba, neišvengiamai nuvargsta ir ima silpti. Jas neigiamai veikia ir didelis darbo krūvis, netinkama darbo vieta ir prasta mityba. Beje, rudenį ir žiemą akims kenkia ir šaltis, vėjas bei sausas patalpų oras. Ateina diena, kai neišvengiamai tenka įsigyti stipresnius akinius ar kontaktinius lęšius.

Apie akių nuovargį

Akių nuovargį (astenopiją) sukelia įtampa dėl ilgo žiūrėjimo į smulkius objektus (kompiuterio ekrane mirgančias raides, skaičius ar pan.). Pavargsta ir jauno, ir vyresnio amžiaus žmogaus, dirbančio kompiuteriu, akys. Aakių nuovargio simptomai: sulėtėjęs regos fokusavimas nuo artimų į tolimus objektus ir atvirkščiai – sutrikusi akomodacija, daiktų dvejinimasis, greitas akių nuovargis skaitant, deginimas akyse, „smėlio“ pojūtis po vokais, akiduobių ir kaktos skausmas, skausmas judinant akis, akies obuolio paraudimas.

Akis labai vargina kompiuterių ekranų spinduliuojami elektromagnetiniai laukai, elektrostatinis krūvis. Akių įtampą didina blyksniai ir atspindžiai ekrane, mirgėjimas, darbas kompiuteriu be pertraukų.  

Kaip sau padėti?

Akių sveikatą padeda išsaugoti taisyklingai įrengta darbo vieta. Labai svarbu, kad ji būtų tinkamai apšviesta. Apšvietimas turėtų būti nei per ryškus, nei per tamsus, tačiau daugumoje biurų darbo kompiuteriu vietos yra apšviestos per ryškiai. Nei ant kompiuterio ekrano, nei darbo aplinkoje neturėtų būti atspindžių, nes jie priverčia akis įsitempti. Nestatykite kompiuterio ekrano priešais langą, kad netrukdytų rytinės ir popietinės saulės spinduliai, kurie atsispindi ekrane ir mažina vaizdo ryškumą, todėl dirbant tenka įtempti akis. Norėdami kontroliuoti šviesos, patenkančios į patalpą, srautus, ant langų užkabinkite žaliuzes arba užuolaidas.

Kompiuterio ekranas ant darbo stalo turi stovėti tiesiai, 45–70 centimetrų atstumu nuo akių, šiek tiek žemiau jų lygio (maždaug 10 laipsnių) – į ekraną turėtumėte žiūrėti šiek tiek iš viršaus. Jei ekranas pastatytas netinkamai, būsite priversti sėdėti nepatogiai, gali atsirasti kaulų ir  raumenų sistemos pažeidimų. Be to, jausite akių perštėjimą, ašarojimą, pablogės regėjimas, gali įsiskaudėti galvą.

 

Specialistai pataria prie kompiuterio sėdėti ne ilgiau kaip 4 valandas per parą, kas 20 min. padaryti 20 sekundžių pertraukėlę, kurios metu reikia leisti akims pailsėti – padaryti lengvą akių mankštą.

 
•  Stipriai užsimerkite ir plačiai atmerkite akis, intervalas – 6–7 kartai per 30 sekundžių.

•  Nepasukdami galvos pažiūrėkite į viršų, žemyn, į dešinę, į kairę.

•  Akimis sukite ratus žemyn, į dešinę, į viršų, į kairę ir į priešingą pusę.

•  1–2 minutes labai greitai mirksėkite.

•  Užsimerkite ir 1 minutę labai atsargiai bei švelniai masažuokite vokus sukamaisiais pirštų judesiais.

•  Suraukite kaktą, žiūrėkite piktai kelias sekundas, po to užmerkite akis ir atsipalaiduokite.

•  Sudurkite abiejų rankų rodomuosius pirštus prieš savo akis. Žiūrėkite į juos, po to pro juos į tolį. Tuomet vėl žiūrėkite į pirštus. Pratimą kartokite 15–20 kartų.

• Neužmirškite mirksėti. Dirbdami kompiuteriu natūraliai imame mažiau mirksėti, todėl akys ima sausėti. Mirksint akis yra nuolat drėkinama.

Dirbant kompiuteriu dažnai prireikia akinių. Juos turi parinkti gydytojas. Jei akiniai bus per silpni, priversite akis dirbti sunkiau, jos įsitemps ir greičiau pavargs. Beje, puikus sprendimas – specialūs darbui kompiuteriu skirti akiniai.
Paskelbta Mankštos ir sportas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.