party-hands-hearts

Nugalėkite šventinį stresą nepakenkdami širdžiai

Jau sudarėte Kalėdinių dovanų sąrašą ir patikrinote jį kelis kartus? Kai kurios dovanos jau nupirktos ir supakuotos, kai kurios dar guli parduotuvių lentynose ar minčių kampeliuose… O ar pagalvojote apie save, savo širdies sveikatą artėjant šventėms?

Daugeliui iš mūsų yra pažįstamas šventinis jaudulys, ir ne vienam širdelė šiek tiek smarkiau pradeda plazdėti artėjant šventėms. Tai turbūt normali ir sveika organizmo reakcija į tai, kas nauja ir netikėta. O į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kur slypi „pavojaus ženklai“?

Pabandykime apžvelgti keletą „šventinių nuodėmių“, kurių reikėtų pasisaugoti ar bent jau atkreipti dėmesį į tai, kad jos egzistuoja.

Geri mitybos įpročiai gali lengvai išnykti iš jūsų kadienybės švenčių metu, nes atsiranda papildomas stresas. „ -Jums net gali tekti patirti lėtinius stresorius, kuriuos didina švenčių rūpesčiai“, sakė Ričardas Steinas, Niujorko Medicinos Universiteto medicinos ir kardiologijos profesorius, Amerikos širdies asociacijos atstovas. „ – Taigi, tai dar pora gerų mėnesių papildomo streso.“

Vakarėliai

Ypatingi šventiniai susitikimai „patiekia“ papildomą porciją riebaus, sūraus, saldaus maisto, kuris  gali būti rūpestis tiems, kurie turi padidėjusį kraujo spaudimą. O jei švenčių metu dar ir rūkoma – tada cigarečių dūmai kelia susirūpininmą ne tik jums, bet ir visiems aplinkiniams.

„ – Akivaizdu, kad stresas daro poveikį elgesio ir mitybos įpročiams: jis gali prie jūsų „prilipti“ ir tapti kasdienybe, – sakė profesorius. „ – Jeigu jūs nesirūpinate savo širdies sveikata, tikėtina, kad greitu metu gali tekti apsilankyti pas medikus.“

Labiau linkę į depresiją žmonės per šventes patiria daugiau stresinių situacijų, ir tai taip pat gali pabloginti savo širdies sveikatą.

Šventės. Na ir kas?

Nesakome, kad turite visiškai atsisakyti savo mėgstamų patiekalų, tačiau kuo ilgiau mėgausitės nesveiku maistu ir būsite fiziškai pasyvūs, tuo bus sunkiau grįžti į pradinę padėtį. „ – Mums atrodo, jog pabudę Naujųjų Metų rytą, jausimės lyg naujai gimę, tačiau organizmas taip lengvai „nepamiršta“ nesveiko maisto pėdsakų.“

Kaip mėgautis šventėmis ir nepakenkti (ar kuo mažiau pakenkti) savo organizmui?

Daktaras Steinas pataria susidaryti „švenčių mitybos planą“, o joms pasibaigus, grįžti prie savo sveikos mitybos (jeigu ją turite). Kitais žodžiais tariant, jūs galite duoti sau daugiau laisvės, tačiau nepraraskite kontrolės. „ – Tada po švenčių bus lengviau pasakyti – viskas, dabar aš grįžtu prie savo sveikos mitybos.“

Kai jus užgriūva krūva kvietimų, ir jūs negalite pasakyti „ne“, tai nežada nieko gero jūsų „šventinei mitybai“. Jei galite, kiek įmanoma laikykitės savo įprasto rėžimo ir nepertempkite savęs.

Taigi, o kaip dar išlikti fiziškai aktyviems ir išlaikyti savo sveikus mitybos įpročius šiame spūsčių, grūsčių ir triukšmo laikotarpy? Sveiką gyvenseną intergruokite į savo kasdieninę (prieš šventinę ir šventinę) veiklą. Pavyzdžiui, kad ir „labai nėra laiko“ – iš autobuso išlipkite keliom stotelėm anksčiau ir į darbą ar mokyklą eikite pėsčiomis. Jeigu jūsų laukia šventiniai pietūs, pasirinkite lengvus priešpiečius, o tada šiek tiek laiko skirkite greitam pasivaikščiojimui. Į aktyvią veiklą įtraukite ir savo šeimos narius. Kai vaikai jau yra grįžę iš mokyklos ir oras nebaisus, leiskitės į ilgesnius pasivikščiojimus, iškylas į parką, mišką. Ir jeigu jūs esate vakarėlio šeimininkas, meskite sau iššūkį pagaminti šventinius pietus ar vakarienę, kurie būtų ir skanūs, ir sveiki. Svečiai tikrai jums bus dėkingi. O ir širdelės sveiku maistu bus pamalonintos.

Kai baigiasi šventės…

Kai jūsų Kalėdinė eglutė pradės mesti spygliukus ar raudoni puasetijos žiedai nužydės, neleiskite sau tingiai atostogų dienomis kiurkosoti ant sofos, bet taip pat neapsiimkite per daug veiklos iš karto. „ – Geriausia būtų nieko neplanuoti – grįžkite prie savo sveikos mitybos įpročių, kasdien 30 minučių skirkite fiziniams pratimams ir tikrinkitės kraujo spaudimą.“ – sakė daktaras Steinas. Apmąstykite realius sveikos gyvensenos žingsnius ateinantiems mėnesiams. Jeigu nusprendėte pradėti lankyti sporto klubą – puiku. Jei ne – kiekvieną dieną pradėkite nuo greito pasivaikščiojimo. Tai nieko nekainuoja ir puikiai dera prie kitų fizinių pratimų.

Ir kokią geriausią dovaną galite sau padovanoti? Ramybę.

Šis įrašas buvo paskelbtas Patarimai širdžiai ir pažymėtas , , , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.