Kaip išsaugoti sveikatą prasidėjus naujiems metams?

Senieji metai baigiasi, užleisdami vietą naujiems. Tai pats geriausias pretekstas pradėti sveikiau gyventi. Juk garbingai pripažinkime, kad dauguma iš mūsų tiesiog neatranda tam laiko. Tačiau naujieji metai bus sėkmingi tik jeigu būsite sveiki, kupini jėgų. O tam reikia šį bei tą padaryti. Čia pateiksime keletu svarbiausių principų bei sąlygų sveikatai užtikrinti.

Viena svarbiausių sąlygų išlikti sveikiems ir kupiniems jėgų – laiku ir pakankamai išsimiegoti. Mat miegant organizme viskas „dirba tik puse apsukų“ ir todėl atgauname jėgas prieš naują dieną. Tačiau taip įvyksta tik jeigu per naktį būna pakankamai gilaus miego fazių, o tiek jų būna, jeigu miegame 8 val. Tiesa, vyresni žmonės gali miegoti kiek trumpiau. Teigiamos mintys, gražūs įspūdžiai, džiaugsmas mums padeda išsaugoti jėgas, sustiprina natūralias gynybines organizmo jėgas, saugančias nuo ligų ir senėjimo. Atraskite galimybę, pasikalbėkiti su žmogumi, kuris ypač patinka. Bent vieną kartą per dieną iš širdies pasijuokite.

Venkite antsvorio. Dėl kiekvieno antsvorio kilogramo didėja kraujospūdis ir cholesterolio rodikliai, kyla pavojus širdžiai ir kraujagyslėms, tenka didesnis krūvis sąnariams ir kvėpavimo takams. Didėja pavojus atsirasti cukraligei. Žinokite, kad jeigu turėsite antsvorio, tai gali įtakoti tai, kiek ilgai gyvensite.

Du trečdalius žmogaus kūno masės sudaro skystis. Todėl žmogus negali gyventi negaudamas skysčių. Jeigu norite likti sveiki ir kupini jėgų, kiekvieną dieną išgerkite mažiausiai 2 litrus vandens ar nesaldintų žolelių arbatų.

Sena patarlė teigia: „Gyvenimas – tai judėjimas, o judėjimas—tai gyvenimas„. Mes gimėme ne tam, kad mūsų kūnai tinginiautų. Ir jūsų medžiagų apykaita, širdis ir kraujagyslės tik tuomet liks jaunos ir sveikos, jeigu kiekvieną dieną mažiausiai 20 min. judėsite. Laisvalaikiu reikėtų vaikštinėti gamtoje, pabėgioti, važinėtis dviračiu, plaukioti, žaisti su kamuoliu, mankštintis ir šokti. Kasdieniame gyvenime svarbu lipti laiptais, užuot kilus liftu, jeigu atstumas nedidelis, būtina eiti pėsčiomis, be to, pietų pertrauką geriausia išnaudoti pasivaikščiojimui. Daugiausia valgykite šviežius vaisius, termiškai neapdorotas ar tausojamai apdorotas daržoves, žuvų patiekalus. Venkite gyvulinių riebalų, jų vietoje vartokite augalinius aliejus. Mėsa lėkštėje visuomet turėtų būti ne pagrindinė patiekalo dalis, o tik „nedidelis garnyras“. Taigi nevalgykite daug mėsos.

Dažnai priešlaikinio senėjimo ir daugelio ligų priežastimi tampa klaidingas alsavimas – mat tuomet organizmas negauna pakankamai deguonies. Todėl vieną kartą per dieną atsistokite ar atsigulkite ir taisyklingai pakvėpuokite: iškvėpdami įtraukite pilvą kad iš plaučių išspaustumėte visą „blogą“ orą. Įkvėpdami išpūskite pilvą kad bronchuose padaugėtų vietos naujam, gaiviam orui. Savaitgalį bent 10 min. pavaikštinėkite gamtoje ir pakvėpuokite.

Vidurio Europoje kiekvienais metais šimtas tūkstančių žmonių miršta dėl ligų, kurios yra rūkymo padariniai. Vadinasi, kiekvieną dieną miršta 300 rūkalių. Jeigu pradėjote rūkyti šešioliktaisiais gyvenimo metais ir rūkote visą gyvenimą, tai reiškia, kad vidutiniškai jūsų gyvenimas dėl to sutrumpės 15 metų. O jeigu liausitės rūkę sulaukę keturiasdešimties, gyvensite septynerius metus ilgiau. Rūkaliams atsiranda daugiau raukšlių, jie atrodo vyresni, negu kad yra iš tikrųjų.O naujieji metai – tinkamiausias laikas atsikratyti žalingų įpročių.

Šis įrašas buvo paskelbtas Bendri sveikatos patarimai ir pažymėtas , , , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.