Kai trūksta vitaminų

Žinome, jog tam, kad būtume sveiki, mūsų organizmas turi gauti pakankamai įvairių vitaminų bei mineralinių medžiagų. Šiame straipsnyje sužinosite, kokių vitaminų trūksta jūsų organizmui esant tam tikriems sveikatos sutrikimams.

Vitaminas A

Kai trūksta šio vitamino, gali atsirasti vištakumas (blogas matomumas sutemus), žmogus greitai pavargsta, jam sausėja oda, atsiranda pūlinukų bei sutrinka augimo procesas. Šio vitamino gausu kiaušiniuose, svieste, žuvų taukuose, gyvulių ir žuvų kepenyse, sūryje, ikruose, morkose, moliūguose, pomidoruose, gūžiniuose kopūstuose, žirniuose, šaltalankiuose, svogūnų laiškuose, petražolėse, krapuose, raudonuosiuose pipiruose bei rūgštynėse.

Vitaminas B2

Stokojant vitamino B2 silpsta regėjimas, graužia bei peršti akis, džiūsta lūpos, atsiranda įtrūkimų jų kampučiuose, sausėja oda, slenka plaukai, trūksta jėgų ir apima apatija. Šio vitamino šaltiniai: morkos, pomidorai, burokai, vištiena, kiaušinio trynys, persikai, kriaušės, jaučio kepenys, saulėgrąžos, rūgštūs pieno produktai, skumbrė, menkė.

Vitaminas B5

Kai trūksta vitamino B5, padidėja nervingumas, slenka ir anksti žyla plaukai, kamuoja užkietėję viduriai, skauda sąnarius. Šio vitamino yra kiaušinio tryniuose, sūryje, saulėgrąžose, piene, sėlenose, neriebioje mėsoje, upėtakiuose, silkėje, kepenyse bei graikiniuose riešutuose.

Vitaminas B6

Kai trūksta šio vitamino, žmogui slenka plaukai, tirpsta galūnės, sutrinka kraujo apytaka, žmogus gretai pavargsta, jį apima depresinės būsenos, nusilpsta raumenys, sumažėja hemoglobino kiekis, padidėja rizika susirgti artritu. Šio vitamino gausu morkose, saldžiuose pipiruose, sorose, kukurūzuose, bulvėse, kiaušiniuose, piene, jautienoje, kiaulienoje, veršienoje, avienoje, paukštienoje, jaučių kepenyse, žuvyse, silkėse, sėlenose, žirniuose bei miežiuose.

Vitaminas C

Esant šio vitamino trūkumui žmogų kamuoja mieguistumas, galvos svaigimas, bendras silpnumas, organizmas tampa nepajėgus priešintis ligoms, spaudžia galvą, atsiranda dantenų uždegimas, jos pradeda kraujuoti, ima klibėti dantys, iš burnos sklinda nemalonus kvapas. Vitamino C yra įvairiuose žalumynuose, beveik visose daržovėse bei vaisiuose, ypač citrusiniuose bei kiviuose, šermukšnio uogose, erškėčiuose, juoduosiuose serbentuose.

Vitaminas D

Dėl šio vitamino stokos sumažėja atsparumas ligoms, apima mieguistumas, padidėja nuovargis, sumažėja kaulų masė, dantims gresia ėduonis, kūdikiams atsiranda rachitas. Šio vitamino šaltiniai yra kepenys, skumbrė, lašiša, ikrai, žuvų taukai, pienas, sviestas, kiaušinio trynys.

Paskelbta Bendri sveikatos patarimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.