Kada reikalingas elastinis bintas?

 

Elastinių bintų galima rasti kone  kiekvieno aktyviai sportuojančio atleto krepšyje. Dažniausiai elastiniai bintai naudojami norint sutvirtinant pažeistą vietą po traumos ir esant kraujo iš venų nutekėjimo sutrikimams.

Sąnario išorinis sutvirtinimas elastiniu bintu reikalingas įvykus sąnario traumai, kai nėra kaulų lūžių ar raiščių plyšimų. Dažniausiai esant čiurnų, kelių, riešų pažeidimams. Bintuojama dieną, kai yra didžiausiais fizinis aktyvumas. Nakčiai bintą galima nuimti. Elastinį bintą reikėtų laikyti iki 12 val. ar net trumpiau. Per stipriai užspaudus ar per ilgai laikant užbintavus, sutrinka audinių mikrocirkuliacija, audinių aprūpinimas deguonimi ir gali pradėti vystytis išeminiai pakitimai.

Esant venų nepakankamumui, elastinis bintuojama esant mažiausiam kojų sutinimui, rytais, po nakties miego arba dieną pagulėjus. Bintuojama neišlipus iš lovos. Bintuoti pradedama būtinai nuo pėdos pirštų pagrindo, sukant apvijas bei dalinai dengiant jas viena ant kitos. Didžiausias suspaudimas turi būti apie čiurną, o, kylant aukštyn blauzda, – mažėti. Taip bintuojama aukštyn iki pakinklio. Baigti bintuot virš kelio yra mažiau veiksminga, be to, bintas smunka žemyn.

Pažeisti sąnariai bintuojami pagal pagrindinius tvarstymo principus.

Žiedinis tvarstis – tai paprasčiausias tvarstis, vyniojamas aplink. Paimamas laisvasis binto galas, pirma vija kiek prilaikoma, kitos vijos vyniojamos viena ant kitos. Kiekviena nauja vija visiškai uždengia prieš tai buvusią. Vyniojama tvirtai, bet nestandžiai. Dažnai šiuo būdu tvarstomi nedideli rankos ar kojos pažeidimai.

Spiralinis tvarstis pradedamas vynioti kaip žiedinis tvarstis, tada keičiama vijų kryptis – ji tampa įstriža. Vijos tarsi spirale kyla aukštyn. Kiekviena aukštesnė vija dengia bent 1/3 (dažniausiai ½-3/4) žemiau esančios vijos. Šis tvarstis tinka pirštams, rankoms, krūtinei, pilvui, blauzdoms tvarstyti. Svarbiausia, kad tvarstis nenuslystų, bet ir neveržtų.

Eglutės formos tvarstis – tvarstis pradedamas vynioti taip, kaip spiralinis, tačiau aukščiausio taško viduryje bintas lenkiamas į priešingą pusę, ir vijų kryptis iš įstrižinės į viršų pasikeičia į įstrižinę žemyn. Toks tvarstis atkartoja eglutės ar varpos formą. Visuomet pradedama tvarstyti nuo siauriausios kūno vietos.

Kryžminis tvarstis. Vijų vyniojimo kryptis tarsi atkartoja skaičių „8“, vijų elementų kryptis įstriža. Vijos persidengia iš dalies, vyniojimo kryptis nuolat keičiasi. Toks tvarstis tinka keliams, alkūnėms, kulkšnims, riešams, čiurnoms. Subintavus šiuo būdu, išlieka sąnario funkcija. Toks tvarstis gali būti naudojamas ir imobilizuojant.

Svarbiausia tvarstant nesistenkite per daug suspausti, nes per daug suveržtoje vietoje gali sutrikti kraujotaka ir dėl to nukentės audiniai.

Paskelbta Bendri sveikatos patarimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.