kineziterapija pratimai

Gydymas judesiu – kaip taisyklingai atlikti kineziterapijos pratimus?

Kineziterapijos pagrindas yra judėjimas, kuris taikomas specializuotos terapijos ar įvairių pratimų pavidalu. Plačiai žinoma, kad sergant daugeliu ligų mankšta yra būtina, ji žymiai pagreitina atsigavimo procesą. Tereikia žinoti, kada ir kaip atlikti pratimus.

Kada verta pagalvoti apie mankštą prižiūrint kineziterapeutui?

Fizinės treniruotės yra labai efektyvus būdas atkurti normalų kūno funkcionavimą. Kineziterapijos programą sudaro pratimai ir jų rinkiniai, naudojant kūno svorį arba atitinkamus išorinius prietaisus. Kiekvieną kartą kineziterapeutas pratimus ir treniruočių priedus pritaiko prie individualių paciento poreikių ir galimybių. Su jų pagalba galima pagerinti sužeisto asmens sveikatą bei grąžinti normalų judėjimą Norint paruošti paciento kūną kasdienei veiklai, reikia kantrybės ir abiejų žmonių, įskaitant kineziterapeutą, darbo. Bendro įsipareigojimo dėka reabilitacijos mokymų metu galima sukurti naujus, teisingus judesių modelius.

Reabilitacijos mokymai rekomenduojami pacientams po traumų, kovojantiems su lėtinėmis ligomis bei žmonėms, kurie kasdien daug laiko praleidžia vienodose padėtyse (dirbant prie kompiuterio). 

Individualiai pritaikyti pratimai

Kineziterapijos treniruotės negali būti apibrėžtos taikant konkrečius pratimų modelius. Tik po pokalbio ir diagnozės kineziterapeutas pacientui sukuria specialų mokymo planą, kurį gali sudaryti sporto treniruočių elementai.

Pagal taikymo sritį išskiriamos:

  • Ištvermės treniruotės – teigiamai veikia kraujotaką, padidina plaučių talpą ir deguonies slenkstį, pagerina viso kūno ištvermę, sunaudoja daug energijos,
  • Jėgos treniruotės – jomis siekiama padidinti raumenų jėgą, daugiausia didinant raumenų masę, pritaikyti raumenų audinį prie anaerobinio darbo, taip pat pagerinti sausgyslių, raiščių ir skeleto jėgą,
  • Pusiausvyros ir koordinacijos treniruotės – jų metu daugiausia dėmesio skiriama judesių modelių tobulinimui, pusiausvyros, koordinacijos ir reagavimo į dirgiklius greičio gerinimui,
  • Atsipalaidavimo treniruotės – atpalaiduoja ir tonizuoja raumenis, sąnarius ir raiščius, viena populiariausių atsipalaidavimo treniruočių formų yra tempimas arba joga.

Reabilitacijos treniruotes geriausia derinti su individualia manualine terapija, kurios metu kineziterapeutas daugiausia dėmesio skiria sergančios kūno dalies atpalaidavimui, edemos mažinimui ir teisingų judesių atkūrimui. 

Pratimų atlikimo technikų kineziterapeutas gali išmokyti individualios konsultacijos metu. Kadangi kiekvienas pratimas yra unikalus, svarbu atkreipti dėmesį į teisingą pradinę padėtį bei pačio pratimo atlikimo aspektus.

Paskelbta Bendri sveikatos patarimai, Mankštos ir sportas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.