Ar jums netrūksta jodo?

Greitai pavargstate, nuolat viską užmirštate, nuotaika subjurusi? Tai gali  būti jodo trūkumo organizme požymiai. Šio mikroelemento mums tikrai labai trūksta. Vidutiniškai per parą mes jo gauname tik 20–80 mikrogramų.

Jeigu trūksta jodo, prasideda skydliaukės, širdies ir kraujagyslių bei nervų sistemos negalavimai.

 

Kaip pasitikrinti, ar organizmas gauna pakankamai jodo? Ant odos užtepkite jodo. Jeigu po dviejų valandų dėmė išnyks, vadinasi, organizmui skubiai reikia jodo. Dėmė išsilaikė visą parą? Jodo visiškai pakanka. Norėdami, kad organizme netrūktų jodo, pirmiausia peržiūrėkite savo valgiaraštį. Tegul ant jūsų stalo bus kuo daugiau jūros gėrybių: žuvies, kalmarų, krevečių, o ypač jūros kopūstų (konservuotų, džiovintų ir maltų). Jūros kopūstų miltelius galima vartoti vietoj druskos.

 

Daugiausiai jodo yra menkės kepenyse: 100 g – apie 370 mikrogramų! 100 g jūros ešerio yra 145, tokiame pat kiekyje menkės – 130, krevetėse – 110 mikrogramų jodo.

Parduotuvėse atkreipkite dėmesį į joduotą duoną ir druską. Neblogas jodo šaltinis – pieno produktai ir kruopos: grikiai, soros, taip pat ankštiniai augalai (pupelės, žirniai ir sojos). Iš daržovių – burokėliai, morkos, bulvės, pomidorai, salotos ir špinatai.

Šis mikroelementas atsparus šalčiui, tačiau kaitinamas greitai išgaruoja. Ant didelės ugnies verdama mėsa ar žuvis netenka 50 proc., o daržovės ir pienas – 30 proc. jodo. Todėl daržoves geriau virti nepjaustytas ir dėti į verdantį vandenį, o mėsą ir žuvį gaminti garuose sandariai uždengtame puode. 
Paskelbta Bendri sveikatos patarimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.